23 september 2010

JAG KAN INTE RÄKNA DEM ALLA…

…jag menar alla de berg som vi sett dessa dagar… och så alla checkpointer där standardfrågorna är: Var kommer ni från? Vart ska ni? Vad är er nationalitet? Ibland klämmer de i med en extra fråga (till David först och främst: What is your name? Vid en kontroll så ville han ha mig till att vara egyptiska för att jag såg ut som en sån…. Vet faktiskt inte om det är mitt ”mörka” hår han åsyftade…Men åter igen så är alla toppen trevliga och vi känner inte något besvär av alla kontroller. Tre dagar har vi varit på Sinaihalvön och det har varit allt igenom bra dagar. Vad gäller bergen så är de inte heller till besvär utan det är väl mera så att man tittar och tittar och ibland så känner man att nu räcker det, vi kan inte ta in mer intryck! Det är fullt! Då är det skönt att ta en slappardag och ”bara vara”. Vi har haft jättetur med att hitta fina platser att bo på och det är ju roligt när det är både fint och tryggt. Till er som tänker ta den här vägen någon gång på er semester så titta under fliken ”campingar” så har vi skrivit in de platser vi rekommenderar. Stig och Birgit, de vägar vi hitintills åkt går utmärkt att åka med en större husbil också!!
Ursäkta om jag blir tjatig, men jag måste bara få säga vad som hände precis nu när vi sitter i bilen och jag filar på ett nytt inlägg. En hel familj kom förbi och pratade med oss. Så nu är vi hembjudna till denna familj på söndag! De bor i Kairo och nästan i samma område som ”vår camping” är! Vi får se vad det blir av det hela. Dom insisterade verkligen och lämnade sina telefonnummer och ville att vi skulle ringa dem på lördag eftermiddag.

Visst är livet spännande?!!!
Fortsättning följer.

PS. En liten fråga till er där ut i övriga världen: Tror ni att vi har anpassat oss till ”overlandlivet” nu för häromdagen kallade jag campingstolen för fotölj?? DS

Inga kommentarer: