15 mars 2011

FÖRSTA DAGEN PÅ JOBBET


Nej det är inte vad du tror eller jag hoppas att det inte är så… jag har fått flera mail från mina kollegor och lite info/skvaller om jobbet och…ja, det ledde nog till det som hände mig tidigt på morgonen idag… Innan jag säger mer om det, så vill jag bara nämna vad en sydafrikan sa som vi mötte häromdagen: ”Tid, det har vi här i Afrika”. Det är sant! Vi börjar få grepp om det nu! Tidsbegreppet som Overlander är helt annat också, än vad det är hemma… det stämmer mer med tiden i Afrika, tror jag… ”Det vi inte gör idag det kan vi göra imorgon…”
Om du nu inte vill veta mer så föreslår jag att du slutar läsa här!
Annars...
Det var första dagen på jobbet och vi hade kommit till lunchrast. Jag hade börjat förbereda för min lunch men kom på att jag måste duscha också och fixa naglarna…tiden gick och så står min chef i dörren och säger: ”Nu är lunchen slut och vi ska börja jobba igen!” varpå jag svarar: ”Nej, det kan inte var möjligt! Jag har bara hunnit skala gurkan!!!” Och så börjar jag storskratta… och så vaknar jag, skrattande liggande i bussen!! Puh, det var bara en dröm!

Så, mina kära kollegor, jag vet att ni har stor tolerans och ”kulturkompetens”. Jag hoppas ni har lite tålamod med mig också när det blir dags?!?!? Å andra sidan kanske jag kan hoppa över att skala gurkan...?!



1 kommentar:

Ronnie sa...

Haha... Sicken mardröm! =D