28 april 2011

JAG HAR INGEN ANING VAD DU PRATAR OM!

Det absolut sista man vill höra när man ringer och frågar när vi ska komma med vår bil för att den ska lastas i en container och gå med båt till Italien…. Vi hade varit lite undrande några dagar att vi inget hört, men försökte intyga oss att allt var okey, men när vi mailade och inte fick svar på två dagar så blev vi fundersamma. Vi åkte till företaget men det visade sig att det var en av dessa ”public holidays” så där var helt tomt, informerade oss en vakt för området.
Så första vardag, torsdag så ringde vi till dem: Det var alltså andra tänkbara dagen för lastning så magen var allt lite orolig då…
Vi fick åka till ett köpcentrum där vi hade en mynttelefon. Jag ringde och David satt i bilen och väntade. Någon svarar, en telefonist, och jag frågar efter vår kontaktperson och hon informerar mig vänligt om att han har semester och kommer tillbaka på tisdag!!!
-Men vi har en bil som ska skeppas den här veckan och vi har inget hört från honom och imorgon är det fredag? Hon kopplar mig till en annan anställd. Jag presenterar mig igen och förklarar vad jag vill. Då säger hon. ” Jag vet inte vad du pratar om? Jag känner inte till detta! Vad sa du att du hette?”
Hon kollar igen och säger att hon inte har någon information om detta! Hon ber mig återkomma om en halvtimme. Jag går ut till David och säger att nu får vi be en bön för det har blivit något fel, dom känner inte till vår bokning…. Jag ringer igen och då säger hon att det går ingen båt till Genua denna vecka utan det blir nästa vecka.!!!
-Ja, och vad gör vi då med den flygbiljett som vi bokat till lördag?
Jag blev faktiskt upprörd, skärrad och frustrerad så hon sa att det är bäst att ni kommer hit så vi får prata. Vi åkte dit, jag bad om ursäkt om hon tyckt att jag varit oförskämd och sa att självklart så kändes det inte bra att vi inte blivit informerade. Hon sa att det var inga problem, vi kunde åka som vi planerat på lördag och lämna bilen idag eller imorgon. Sen följde ett långt samtal och vi fick ordning på situationen och vad som kommer att gälla. Hon var otroligt trevlig och gjorde verkligen allt för att vi skulle känna oss lugna och att allt skulle ordna sig.
Vi fick också veta att bilen måste vara tom på diesel när vi lämnar den, och det blev en nöt att knäcka för vi hade nästan full tank!
ja, tro det eller ej men jag har slagit mig på en ny bransch! Sälja diesel!!! Det gick inte så bra ( den första jag frågade hade en bensinbil….) för de såg mest misstänksamma ut när vi kom, men till slut så var vi av med våra dunkar. Vi sålde dem strax innan vi var framme i hamnen. Varje dag är det något nytt!!! Så nu är vi billösa och backpackers för ca fem veckor. Vi får se hur det går…





Inga kommentarer: