30 mars 2010

INFEKTIONSKLINIKEN NÄSTA!

Jaha, så satt vi där igen och fick "dra" varför vi ska ut och åka,  hur  länge vi ska vara borta, vart vi ska, var vi ska sova, om vi ska arbeta på sjukhus, om vi ska bo bland befolkningen mer än tre veckor .... jamen hur ska man veta allt detta när vi inte ens vet bestämt vilket datum vi åker, eller när vi är i Turkiet eller i Etiopien, eller.... Nå, vi lyckades nog ge tillräckligt bra svar för vi fick i allafall två sprutor. Lite annat smått och gott, som Lariam, fick vi på recept! Jag tog galant upp mitt kort och sa till maken att jag bjuder!
Ett börjar vara rätt säkert och det är att resa ska vi! och det känns som att allt drar ihop sig. Gästrummet är fullt av bananlådor, ja vi ska inte ta med dem, men packa ner våra kära ägodelar i dem. Till och med våra vänner börjar visst räkna dagarna (vet inte om de är glada at bli av med oss). På jobbet börjar vi planeringar som faktiskt inte berör mig... som att vi ska ta emot ensamkommande barn som fyllt arton och fått PUT ( permanent uppehållstillstånd) men vi bestämde idag att det måste få bli i augusti.. ..och då kom jag på: "jamen då blir det utan mig...."
Så är det hos oss just nu och dessutom så är det oxå påsk snart och lite ledigt. Det ser vi  fram emot, gemenskap och mycket surr med tjocka släkten!

1 kommentar:

nilsmarie sa...

Glad Påsk! Ja nu drar det ihop sig. Tycker att det känns konstigt att ni ska vara "borta" så länge. Ofta "saknar man inte kon förrän båset är tomt.."
Men vilken tur att man kan följa er via bloggen!
Kram från Marie.