01 januari 2010

ALLT ÄR SIG LIKT MEN ÄNDÅ INTE...

Allt är sig likt men ändå inte när vi vaknar idag! Katten kommer som  vanligt och försöker få upp oss... jag är trött som vanligt... samma snö och lite till ligger utanför... kylan är densamma -10... frukosten blir som vanligt.. för visst är det vanliga det trygga?! eller är det inte det?...
Men nu är det ju faktiskt inte som vanligt idag! Vi skriver 2010 och vi har börjat ett nytt fräscht år! Visst känns det spännande? Ett nytt år med nya möjligheter och utmaningar! Både hemma, i arbetet och i världen!
Det som jag  ändå tycker är det bästa och som är detsamma som förra året  är, att min tro på en  levande Gud som finns med mig, är oförändrad , en gemenskap som inte går att ersätta med något  annat! En otrolig trygghet och tillförsikt i en otryggvärld!
Vi, David och jag, ser framåt emot det nya året och ber om beskydd för det som ligger framför!!
Kära vänner och andra som vi inte känner! Vi  önskar er alla ett gott år och ett år med nya  fina stunder av gemenskap att njuta av och nya utmaningar !! Ta vara på den dag du har idag!

1 kommentar:

nilsmarie sa...

Härligt med nytt år och att vi får möta det tillsammans med vår Gud!
Lycka till med allt.
Krtam från Marie.