24 oktober 2009

LAST SIBYLLA BEFORE AFRICA?

Kan det vara så, som den "trevlige killen" vi møtte Utanför Mora, sa jag ett mail han senare Skickade oss: Är detta sista Sibylla före Afrika?!

Nej det tror jag nog Inte .... Men det är ju Int Ofta vi besöker Sibylla Men det händer ibland. Och det hände i Mora som sagt. Den "trevlige killen" Skickade denna bild till oss sen När vi Kommit hem! Inte reklam för Sibylla nu, men oj vad Många härliga människor vi kommer i kontakt med och Många är Intresserade av att höra om vår resa!! tack vare vår "hottade" buss! och Att vi stannar lite här och Där Anr vi susar fram och gör resan till målet! Ingen Hets Har inte ...

Vad Gäller Praktiskt arbete så listar jag just nu alla ambassader vi kan behöva känna till, adresser, öppettider osv. Har oxå börjat Samla på Olika "projekt" som kan Vara intressanta att besöka efter vägen. Så har ni Några tips Maila oss gärna! Vi är glada för all hjälp! Vi har oxå hittat en toppenlista med GPSpunkter för Olika Viktiga platser Resrutt efter vår, ex. campingar, stallplatser, Deras standarn och kostnader.
David är mer koncentrerad på bussens detaljer och saker som han så fint säger: Detta måste vi vidare Utveckla Innan resan .... Det senaste nu är tre fina fack med luckor att stänga ovanför baksätet. Där kan det bli bra plats för kartor, förbandslåda och annat smått och gott! För Att inte tala om de nyinköpta däcken! Oss emellan sagt: jag måste nog ha Den där som lilla pallen jag Önskar för Att kunna ta mig i och ur ... för däcken Höjer bilen Ett antal centimeter till och jag för min del tycker Att det räcker nu är som det. Men en pall kan ju ha mäng användnings områden (Och det är ju Ett plus) ... en pall kan bli ett litet bord Når man ska ta Den där extra koppen kaffe och integ ska Sitt allför Länge .... Ja, ni ser Att det händer en del även om vi Int skriver så Ofta, men vi lovar, det kommer Att bli bättre och intressantare Allt Eftersom!

6 kommentarer:

Mattias sa...

Spännade resa ni ska ut på!!

Jag och sambon gillar med att resa runt med vår land Rover Defender, gjorde en resa längs norska kusten till Nordkap 2008 och åkte runt lite i Östeuropa i sommras...

Såg att ni varit i Tanzania och Zanzibar...vi åker dit i januari...skulle vara skoj om ni har några bra tips :)

Kom gärna förbi vår blogg...uppleva.blogg.se

Mattias & Tove

Anonym sa...

Hej! Vad kul att ni lade upp Sibylla-bilden. Känner mig hedrad!


Apropå Zanzibar så visade det sig ju att vi hade bott på samma ställe där, Kitete Guest House!
Rekommenderas varmt.
/Mora

nilsmarie sa...

Förstår att det krävs mycket planering och "doningar" inför er resa! Det är så häftigt att "följa" med er!
//Nilssons

nilsmarie sa...

Kikko: även om man känner till ambassaderna så är vår erfarenhet att de kan inte göra mycket. Och gör de nått så tar de rent ut sagt "svinigt" betalt för det...

kikko sa...

det som är kalla fakta för oss är att vi ändå kommer behöva ha kontakt med dem i olika länder för att få rekommendationsbrev samt söka visum. Min erfarenhet så långt är att det brukar gå bra. Vi hoppas vi har bättre tur än ni haft!

nilsmarie sa...

Ja ABSOLUT! Jag förstår att ni ska ha en annan form av kontakt med dem än vad vi hade. Vi hade ju extrem "otur". Men man skulle kunna önska lite mer "hjärta" i deras bemötande.